Ekonomi

Delta uçuş iptallerinin sonuçlarıyla boğuşuyor

Dakikliği ve güvenilirliğiyle bilinen Delta Air Lines, küresel bir siber kesintinin ardından önemli aksaklıklarla karşı karşıya kaldı. Atlanta merkezli havayolu şirketi geçtiğimiz Cuma gününden bu yana 6.000’den fazla uçuşu iptal ederek yüz binlerce yolcuyu etkiledi. Bu aksaklık, Delta’nın büyük ABD havayolları arasında ayırt edici bir özellik olarak geliştirdiği premium marka imajına gölge düşürdü.

New York Borsası’nda NYSE:DAL kodu ile işlem gören havayolu şirketi, son siber olayın ardından toparlanma konusunda rakiplerinden daha fazla zorlandı. Analistler bu aksaklıkların önemli bir mali etki yaratacağını tahmin ediyor; tahminlere göre Delta’nın işletme marjı Eylül çeyreğinde en az 350 milyon dolar zarar görebilir.

Diğer ABD havayolları da önemli sorunlar yaşadığı için Delta’nın operasyonel sıkıntıları münferit değil. United Airlines geçen yıl 4 Temmuz tatil hafta sonunda hava koşullarına bağlı aksaklıklarla uğraşırken, NYSE:LUV olarak işlem gören Southwest Airlines 2022’deki Noel tatili sırasında 2 milyon müşterinin seyahat planlarını etkileyen operasyonel bir erime ile karşı karşıya kaldı.

Bu zorluklara rağmen Delta daha önce zamanında uçuş performansıyla tanınmış, havacılık analiz firması Cirium ve danışmanlık şirketi OAG tarafından hem 2023 hem de 2024 yılları için Kuzey Amerika’nın en dakik havayolu şirketi unvanını kazanmıştı.

Delta CEO’su Ed Bastian geçen yıl verdiği bir röportajda, güvenilir bir operasyon yürütmenin, bir koltuktan daha fazlası için ödeme yapmaya istekli müşterileri çekmenin anahtarı olduğunu vurgulamıştı. Ancak havayolunun son dönemde yaşadığı sıkıntılar, NASDAQ:CRWD olarak listelenen siber güvenlik firması CrowdStrike tarafından yapılan ve kritik uygulamaları çalışamaz hale getiren hatalı bir yazılım güncellemesine bağlandı.

En çok etkilenen sistemlerden biri, Delta’nın uçuşların tam kadro yapılmasını ve mürettebatın doğru şekilde konumlandırılmasını sağlamak için gerekli olan mürettebat takip uygulamasıydı ve bu uygulamanın geri yüklenmesi için uzun zaman ve manuel çaba gerekti.

Müşteriler hayal kırıklıklarını dile getirirken, uzun süredir birinci sınıfta seyahat eden Jason Helmes sosyal medya platformu X üzerinden artık Delta ile uçmayacağını açıkladı.

Southwest’in Aralık 2022’deki çöküşünün olumsuz etkilerinden kurtulması yaklaşık iki çeyrek sürdü ve bazı analistler etkinin 2023 boyunca sürdüğünü öne sürdü. Bu arada Delta, CEO Bastian’ın bir blog yazısında özür dilemesi ve ABD takımının sponsoru olarak Paris Olimpiyatlarına katıldığını açıklamasıyla bugün normal operasyonlarına devam etme sözü verdi.

Bazı Delta müşterileri arasında süregelen soru ise diğer havayollarının neden daha hızlı bir toparlanma gerçekleştirdiği. Dijital mühendislik hizmetleri firması Ascendion’un başkanı ve 25 yıllık bir Delta müşterisi olan Scott Spencer, havayolunun mürettebat planlama yazılımı sorunlarının artan yüklerden kaynaklanabileceğini ve bunun daha derin sistemik sorunlara işaret ettiğini öne sürdü.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort