Kütahya’da öğretmenlere müze eğitimi
Kütahya’da öğretmenlere müze eğitimi
KÜTAHYA – Kütahya’daki öğretmenlere müze eğitimi verildi. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Ressam Ahmet Yakupoğlu Müzesi’nde düzenlenen 2 günlük eğitime 30 öğretmen katıldı.
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Levent Mercin, yaptığı açıklamada, ilk kez düzenlenen müze eğitiminin önemli bir etkinlik olduğunu belirtti.
Ağırlıklı olarak Kütahya’nın eğitim alanındaki zenginliklerinden bahsettiklerini belirten Mercin, “Güzel Sanatlar Fakültemizin düzenlediği Müze Eğitimi Çalıştayı Özel Ahmet Yakupoğlu Müzesi’ndeki açılış oturumuyla başladı. Kütahya Belediyesi tarafından düzenlenen Müze Eğitimi Atölyesi gerçekleştirildi. Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müze Müdürlüğü ve ayrıca Kütahya İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle yürütülen bir faaliyettir.Müze Eğitimi Atölyesi’nin kapsamı ve amacı yaklaşık 2 ay önce bir fikir olarak ortaya çıktı ve bu bağlamda, Kütahya’da görev yapan öğretmenlerimize yazı gönderildi. Yaklaşık 54 gönüllü öğretmenimiz bu eğitimi almak istiyor. “Milli Eğitim Müdürlüğümüz bu 54 kişiden 30’unu tespit ederek bu çalıştaya dahil etti. 2 günlük bir programdır ve bu program kapsamında öncelikle öğretmenlerimize Kütahya’nın değerlerini anlatmaya çalıştık. Kütahya’nın ilimize yakın ilçelerinde tarihsel olarak neler var, Paleolitik dönemden, Tunç Çağı’ndan çıkanları, bu tarihi eserlerin hangi müzelerde sergilendiğini aktarmaya çalıştık, türlerine değinmeye çalıştık. Kütahya’daki müzeler. Kenti tanıtmaya çalıştıktan sonra Kütahya’da müze türleri konusunu ele aldığımızda müze eğitiminin ne olduğu, müze türlerinin neler olduğu ve bunlardan nasıl yararlanılabileceği üzerinde durduk.
Bir başka sunumumuzda müze eğitiminin nasıl, nerede, ne zaman ve kimlerle verilebileceğini örneklerle anlatmaya çalıştık. Sonraki aşamada müzelerde teknoloji kullanımına ve bu teknolojinin öğrencilerimizle ve çocuklarımızla nasıl bir ilişki kurduğuna, onların ilgisini nelerin daha çok çekebileceğine, onlar için çok faydalı olabilecek hangi uygulamaları yapabileceğimize ya da bunları nasıl artırabileceğimize odaklandık. motivasyonlarını belirledik ve bunları örneklerle gösterdik. Tabii tam bir sunum yapmadık. Anlattıklarımızın bir kısmını öğretmenlerimize uygulatmaya çalıştık ve bu bağlamda oyun tekniğini kullandık. Gösteri tekniğini kullandık. Tarihsel yönleri geliştirmek için kavram haritalarından yararlandık. Sanatsal becerilerini nasıl kullanabileceklerini veya dikkat becerilerini nasıl geliştirebileceklerini ölçmek için görsel tamamlama testi ve çalışma tamamlama testi dediğimiz testleri uygulamaya çalıştık. Son olarak da öğretmenlerimizin hem müzeler hem de verilen eğitimle ilgili görüşlerini toplayacak, hem tutum ölçeği hem de görüşme formu hazırlayacak, bu eğitimin gerçekten amacına ulaşıp ulaşmadığını test edecek, eğer gerçekleştiyse, bunları test edecek uygulamalarla tamamlamaya çalıştık. nasıl ve ne yönde. Yararlı olduğunu düşünüyoruz. Bizim açımızdan öğretmenlerimizin bu eğitim sürecine özellikle isteyerek geldiklerini, odaklanmalarının çok yüksek olduğunu, ilgilerinin çok yüksek olduğunu, katıldıklarını, sorular sorduklarını, merak ettiklerini veya akıllarında ne olduğunu sorduklarını fark ettik. Anlatırken aklımıza geldi ve bunları anlatmaya çalıştık, aktarmaya çalıştık. Tabii burada önemli bir nokta daha var. Müze eğitiminin kapsamlı bir faaliyet olduğunu söylemek gerekir. Çünkü sadece öğretmenlerin bilinçli olması değil, okul yönetiminin ve yeni kurulan Milli Eğitim Müdürlüğünün de müze eğitimi konusunda istekli olması ve gerekli izinlerin zamanında ve destekle verilmesi gerekiyor. Bunlara sahipsek Kütahya’nın zengin bir tarihe sahip olduğunu, zengin bir kültürel yapıya sahip olduğunu, burada dünya standartlarında eserlere sahip müzelerin bulunduğunu, özgün müzelerin bulunduğunu göz önünde bulundurarak müze eğitiminin bir zorunluluk olduğuna karar verebiliriz. “Bu faaliyetin ve bundan sonra yapılacak faaliyetlerin bunun gelişmesi açısından çok faydalı olacağını düşünüyorum” dedi.
Görsel Sanatlar Öğretmeni Arif Çelik, müze eğitiminin oldukça faydalı bir etkinlik olduğunu belirtti.